Обавештење о учењу на даљину

Обавештавамо вас да је Влада Републике Србије одлучила да се, због тренутне епидемиолошке ситуације у земли, привремено обустави непосредни образовно- васпитни рад у основним и средњим школама на територији Републике Србије. У циљу оствариваіьа права ученика на образоваюе, Министарство просвете, науке и технолошког развоја припремило је оперативни план за наставак рада школа у отежаним условима, кроз остваривање образовно-васпитног рада учењем на даљину, с обзиром на то да привремено обустављање непосредне наставе у школама не значи и обустављање образовно-васпитног рада са ученицима.
Почетак реализације образовно-васпитног рада учењем на даљину је 17.март 2020. године.

Додатне информације у вези са учењем на даљину, као видом подршке настави, родитељи могу добити позивом на број телефона 011/735 05 57.

Такође могу посетити сајт www.rasporednastave.gov.rs

За ученике основне школе, Министарство просвете, науке и технолошког развоја је припремило едукативне садржаје за учење на даљину, који ће бити емитовани на Радио телевизији Србије, Канал 3. Шест дана у недељи, , почев од уторка 17. марта 2020. године, од 8.00 часова ће бити емитоване наставне јединице општеобразовних предмета, по распореду који ће бити доступан преко сајта школе, сајта министарства, као и на www.rasporednastave.gov.rs. Такође, распоред емитовања ће бити истакнут и на местима за оглашавање у самој школи (улаз школе).

За све ученике од 1. до 7. разреда емитоваће се образовни садржаји у блоковима од по два часа дневно.

За ученике 8. разреда емитоваће се едукативни садржаји у блоковима од по три часа дневно, од којих ће два увек бити српски и математика, а трећи час је један од премета који се полажу на завршном испиту. Сви емитовани садржаји ће од следећег дана бити доступни за неограничени број прегледа на платформи РТС Планета. Оператери неће наплаћивати проток и пренос података за наведене едукативне садржаје (бесплатни интернет минути).

Остали едукативни садржаји за учење и упутства за рад за емитоване часове, као и за предмете који нису обухваћени ТВ емитовањем биће прослеђени ученицима или родитељима ученика преко Viber група или електронске поште од стране одељењског старешине или предметног наставника (нпр. упућивање на текстове у уџбеницима које треба прочитати, на линкове на којима се налазе презентације и филмови, упућивање на задатке за вежбање, упутства за израду домаћег задатка и сл.).

За ученике којима је потребан структуриран индивидуализован приступ у раду, односно прилагођавање у оквиру индивидуалног образовног плана (ИОП), наставници ће припремити посебне материјале за учење и учинити их доступним ученицима на начин који договоре са њиховим родитељима.

Наставницима и ученицима на располагању је велики број онлајн платформи (Viber, Zoom, Microsoft Teams), као и национална платформа за онлајн учење Моја школа. Њиховим коришћењем, наставници и ученици биће у ситуацији да остваре интеракцију и размену материјала у функцији савладавања програмских садржаја. Упутства и педагошке препоруке за коришћење ових платформи налазе се на интернет страници www.rasporednastave.gov.rs и њихово коришћење је бесплатно. На званичној страни Министарства биће постављена одговарајућа упутства , као и обавештења о датумима у вези са почетком њиховог функционисања.

У најбољем интересу ученика, њиховог развоја и образовања, а у циљу успешног завршетка текуће школске године, моле се родитељи да одговорно и у складу са својим могућностима контролишу процес учења од куће и подстичу ученике на редовност у раду. Сврха доступности садржаја за учење је остваривање самог процеса учења, који ће се због ванредних околности наставити код куће, уз подршку наставника, али и самих родитеља. Ученици ће добијати упутства за вежбање, израду домаћих задатака, писање есеја, израду презентација и других продуката које ће сами или уз помоћ родитеља, зависно од узраста и дигиталних компетенција, достављати наставницима путем мејла или друге образовне платформе и то за све предмети, чиме ће се обезбедити континуитет у учењу, праћење напредовања и могућности оцењивања. У прилог овоме говори и обавеза наставника да све реализоване наставне јединице евидентирају у електронском дневнику и/или у другим видовима педагошке документације. По нормализовању услова и по повратку у учионице, све квалитетне формативне оцене и увиди наставника могу бити значајно искоришћени за сумативно оцењивање на крају наставне године.

Све су ово предуслови за осигурање завршетка школске године и наставак школовања. Само уз разумевање интереса ученика и подршку родитеља, ову обавезу можемо заједнички успешно реализовати. Посредством школа родитељи ће добијати и друга упутства од надлежних органа, везано за епидемиолошку ситуацију, али и корисне савете као вид психо-социјалне помоћи у ванредним околностима.